T.C.
ARSUZ BELEDİYESİ
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç Kapsam Dayanak Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1)Bu Yönetmeliğin amacı; Arsuz Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1)Bu Yönetmelik Müdürlük teşkilatı ile Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında yürütülecek faaliyetlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1)Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Alt birim: Müdür tarafından Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklarının paylaştırılarak daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla kurulan ve Müdürün emir ve talimatlarına göre kendisine verilen görevleri yürüten birimi,
Başkan: Arsuz Belediye Başkanı’nı,
Belediye: Arsuz Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür: Zabıta Müdürü’nü,
Müdürlük: Zabıta Müdürlüğü’nü,
İfade eder.
Temel ilkeler
MADDE 5- Arsuz Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
- a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde saydamlık,
- b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
- c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
- d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
- e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
- f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
temel ilkeleri esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Yapısı ve Görevleri
Müdürlüğün yapısı
MADDE 6- (1) Zabıta Müdürlüğü 11.04.2007 tarih ve 26490 sayılı Resmi Gazete yayımlanan Zabıta Yönetmeliği’de belirlenen esas ve usullere göre kurulur. Zabıta Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konulara göre ayrılmış alt birimlerden oluşur. Alt birimler Müdürlüğün görev alanına giren zabıta, veterinerlik ve ruhsat ve denetim servislerini içerecek şekilde yapılandırılır. Bu görevler ayrı ayrı veya birleştirilerek yürütülebilir.
(2)Müdürlükte kurulacak alt birimler ve görevlerin servisler arasındaki dağılımı müdür tarafından belirlenerek yazılı olarak alt birim görevlilerine bildirilir.
Alt birim yöneticisinin sorumluluğu
MADDE 7- Alt birim yönetici; kendisine bağlanan alt birime Müdür tarafından verilen görevlerin Belediyenin vizyon ve misyonu ile Stratejik Planında belirlenen amaç ve hedeflere uygun olarak yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Müdürlüğün görevleri
MADDE 8 - (1) Müdürlük Belediyenin stratejik planında belirlenen amaç ve hedeflerine uygun olarak ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak yetki ve sorumluluk alanındaki görevleri yürütür. Bu kapsamda Müdürlük zabıta işleri kapsamında Zabıta Yönetmeliği’nin 10, 11 ve 12’nci maddelerinde hüküm altına alına görev, yetki ve sorumluluklar ile görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda başkan ve başkan yardımcıları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
yerine getirir.
(2) Müdürlük;
1) Veterinerlik işleri kapsamında;
- a) Başıboş sokak hayvanlarına rehabilitasyon merkezi açmak, hayvanların sağlıklarını korumak ve üremelerine kontrol altına almak maksadıyla, kısırlaştırmak, aşılamak, sahiplendirmek veya işaretlendirerek alındığı ortama bırakmak,
- b) Isırma ve ısırık vakalarında hayvanları müşahede altına almak, gerekli takipleri yapmak,
- c) Kümes ve ahır şikayetlerini araştırmak, değerlendirmek ve elde edilen bulgulara göre gerekli tedbirleri almak,
ç) Kuduz ile ilgili mücadele çalışmaları yapmak,
- d) Tüm hayvansal gıdaların, insan sağlığına zarar verebilecek etkenlerden arındırılması için mevzuatın ön gördüğü çalışmaları yapmak,
- e) Belediye sınırları içinden sevk edilen hayvan ve hayvansal kökenli, gıda ve mamul madde için gerekli kontrolleri yapmak,
- f) İlgili mevzuat çerçevesinde kasaplık küçükbaş ve büyükbaş hayvanların teknik ve hijyenik şartları uygun tesislerde kesilmesi, etlerin ve sakatatların muayenesi, gerekli teknik ve hijyenik şartlarda güvenli et ve et ürünlerinin üretilmesi, soğutulması, muhafazası, parçalanması, mamul madde haline getirilmesi, ambalajlanması, paketlenmesi, nakledilmesini sağlamak üzere gerekli denetimleri yapmak,
- g) Okul, cami ve benzeri kamu kurumlarında gerektiğinde dezenfekte ilaçlama işlemlerini yapmak, sivrisinek (larva ve uçkun), karasinek (larva ve uçkun), açık ve kapalı alanlarda pire, kene, hamamböceği ve fare gibi zararlılara karşı gerekli tedbirleri almak ve mücadele etmek,
ğ) Görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda birim içi ve birim dışı eğitim çalışmalarını yapmak;
- h) Belediye sınırları içindeki sahipli hayvanları kayıt altına almak,
ı) Kaçak et kesim şikayetlerini değerlendirmek,
- i) Hayvanlardan geçen virüsler ve bulaşıcı hastalıklarla mücadele çalışmaları yapmak,
- j) Hayvan satış yerlerini, kurban ve diğer kesim yerlerini denetlemek ve hijyenik koşullarda işletilmesini sağlamak,
- k) İlçe sınırları içinde ölen hayvanların gömülmesi için hayvan mezarlığı yapılması ve işletilmesi,
- l) Hayvan kliniği oluşturarak tedavi ve bakıma muhtaç hayvanların geçici tedavilerini yapmak,
- m) Görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda başkan ve başkan yardımcıları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
2) Ruhsat ve denetim işleri kapsamında;
- a) Sıhhi işyerlerinin ruhsat müracaatlarını alarak ilgili yasal düzenlemeler gereği iş yerini yerinde denetlemek ve ilgili kurum ve birimlerden görüş alarak yeterli koşulları sağlayan iş yerlerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermek; yasal mevzuata ve şartlara uygun olmayan iş yerlerinin faaliyetlerinin durdurulmasını sağlamak için gerekli girişimlerde bulunmak,
- b) Belediye sınırları içerisindeki her türlü işyerlerinin denetim ve kontrollerini yapmak,
- c) İlçemiz sınırları içerisinde ruhsatsız faaliyet gösteren işyerlerinin faaliyetlerini durdurmak,
ç) İşyerinde çalışan ve işletenlerin yeterlilik ile ilgili belgelerini kontrol etmek,
- d) Belediye sınırları içerisindeki sıhhi işyerleri ile 2 ve 3’üncü sınıf gayrı sıhhi müesseselerin denetimini yapmak,
- e) İzinsiz işletilen umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini faaliyetten men etmek,
- f) Belediyenin yetkili organları tarafından alınan mühürleme ve faaliyetten men etme kararlarını uygulamak,
- g) Sıhhi iş yerlerinde çalışanların sağlık ve muayene raporlarının kontrollerini yapmak,
- h) Yeni açılacak iş yerlerinin uygunluk raporlarını hazırlamak,
ı) Halkın sağlığını ilgilendiren sıhhi işyerlerinin genel temizlik, hijyen vb. hususlarda denetimini yapmak; şüpheli gıda maddelerinden numuneler almak ve laboratuvarda test ettirerek bozuk olduğu tespit edilenleri müsadere altına alarak imha etmek,
- i) Mal ve hizmetlerin satışı sırasında vatandaşın aldatılmasını önlemek üzere etiket-fiyat-tarife kontrolü yapmak,
- j) Hafta Tatili Kanununa göre tatil günlerinde izinsiz faaliyet gösteren işyerlerini denetleyerek gerekli yasal işlemleri yapmak,
- k) Gerek denetimlerdeki tespitlerde gerekse Belediyeye gelen şikayetler üzerine insan sağlığına zarar veren çevre kirliliğine yol açan, yangın, patlama, genel güvenlik, işçi sağlığı, trafik düzeni, imar ve kat mülkiyeti vb. düzenlemelere aykırı davranan işyerlerini denetlemek, gerekli ikazlarda bulunmak ve sorunların giderilmemesi halinde gerekli yasal işlemleri yapmak,
- l) Ruhsatlandırılma aşamasında tahakkuk etmesi gereken vergi, harç, resim ücret ve satış bedeli cinsinden Belediye gelirlerinin tahakkukunu hazırlamak,
- m) 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanununa göre Belediye sınırları içindeki işyerleri ve semt pazarlarında kullanılan ölçü ve tartı aletlerini damgalamak, denetlemek, muayenelerini yapmak ve kayıtlarını tutmak,
- n) Görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda başkan ve başkan yardımcıları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 9- (1) Müdür görev ve hizmetlerinden ötürü bağlı olduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup, bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin Belediyenin vizyon ve misyonuna ve ilgili mevzuata uygun olarak etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktan sorumludur. Bu kapsamda;
- a) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınların takip edilmesi ve gelişme ve değişikliklerden personelinin bilgilendirilmesi ve eğitilmesi,
- b) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluk alanına giren bütün işlerin sevk ve idari ile gerekli denetimlerin yapılmasından,
- c) Müdürlük personelinin tüm özlük işlemlerinin takibi ve yürütülmesinden,
ç) İlgili mevzuata uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin belirlenmesi; taşınır işlemlerini gerçekleştirilmesinin sağlanması,
- d) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planları, faaliyet raporları, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçların hazırlanarak uygulanmasının sağlanması,
- e) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere müdürlük görüşünün hazırlanması,
- f) Müdürlüğün bütçe taslağının hazırlanması ve harcama yetkilisi bütçe giderlerinin gerçekleştirilmesi,
- g) İhale yetkilisi olarak ilgili mevzuatta belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesinin sağlanması,
- h) Alt birimler arasında gerekli koordinasyonun sağlanması ve verilen işlerin takibinden,
- h) Sorumluluk alanına giren diğer işler ile üst makamlarca verilen diğer görevlerin
Yürütülmesinden sorumludur.
Alt birim sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- (1) Büroların işleyişinde yardımcı olmak, birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak ve birimlerin denetiminde Zabıta Müdürüne yardımcı olmak üzere yeteri kadar Zabıta Müdürü alt birim sorumlularını görevlendirilir. Alt birim sorumluları görev ve yetkilerini sürdürürken müdüre karşı sorumludurlar.
(2) Alt birim sorumlusu;
- a) Kendisine bağlanan alt birimlerin iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile Müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
- b) Müdürün görevlerine yardımcı olmak,
- c) Faaliyetlerinin hesabını Müdüre vermekle,
Sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tereddütlerin giderilmesi
MADDE 11- Bu Yönetmelikteki hükümlerin uygulanmasında ortaya çıkacak tereddütlerin giderilmesinden Müdür yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 12- Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler ve üst yöneticinin talimatları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 13- Bu Yönetmelik, 01.01.2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Belediye Meclisinde kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14- Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.