ÇAĞRI MERKEZİ: 444 7 922

Ruhsat ve Denetleme Müdürlüğü

 RUHSAT VE DENETLEME MÜDÜR VEKİLİ

CÜNEYT ÖZBEY ÇAVDIR

Müdürlük Tel No :( 0326 ) 643 33 34


 

T.C.

HATAY İLİ
ARSUZ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü


Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliği

 

BİRİNCİ BÖLÜM


Amaç, Kapsam, Tanımlar ve Dayanak

Amaç
MADDE 1-
 Bu yönetmeliğin amacı; Arsuz Belediye Başkanlığı Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü´nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları  ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam
MADDE 2-
 Bu yönetmelik  Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını, müdürlük  personelinin hizmetlerin yerine getirilmesi ve yetkilerin kullanılması ile ilgili çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Yasal Dayanak
MADDE 3-
 Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu, 3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun, 2559 sayılı Polis Vazife Sayılı kanunu, 5259 sayılı kanun, 3194 sayılı imar Kanunu, 1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu ,Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği, 2005/9207 karar nolu İşyeri Açma ve Çalışma ruhsatlarına Dair yönetmelik hükümlerine    dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar
MADDE 4-

a) Belediye Başkanlığı:Arsuz Belediye Başkanlığını,
b) Müdürlük: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünü,
c) Personel: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünde görevli tüm personeli,
ç) Meclis : Arsuz  Belediye Başkanlığı Meclisini,
d) Gayri Sıhhi Müessese:Faaliyeti sırasında çevresinde bulunan biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan yada doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseseleri,
e) İkinci Sınıf Gayri Sıhhi Müessese: Meskenlerden mutlaka uzaklaştırılması gerekmemekle  beraber izin verilmeden önce civarında ikamet edenlerin sıhhat ve istirahatları üzerine gerek tesisatları ve gerekse vaziyetleri itibarıyla bir zarar vermeyeceğine kanaat oluşması için inceleme yapılması gereken işyerlerini,
f) Üçüncü sınıf gayrisıhhi müessese: Meskenlerin yanında açılabilmekle beraber yalnız sıhhi nezarete tabi tutulması gereken işyerlerini,
g) Sıhhi İşyerleri:Gayri sıhhi işyerleri dışında kalan tüm işyerlerini,
h) Umuma açık istirahat ve eğlence yeri: Kişilerin tek tek veya toplu olarak eğlenmesi, dinlenmesi veya konaklaması için açılan otel, motel, pansiyon, kamping ve benzeri konaklama yerleri; gazino, pavyon, meyhane, bar, birahane, içkili lokanta, taverna ve benzeri içkili yerler; sinema, kahvehane ve kıraathaneler; kumar ve kazanç kastı olmamak şartıyla adı ne olursa olsun bilgi ve maharet artırıcı veya zeka geliştirici nitelikteki elektronik oyun alet ve makinelerinin, video ve televizyon oyunlarının içerisinde bulunduğu elektronik oyun yerleri; "internet salonları", lunaparklar, sirkler ve benzeri yerleri,
ı)  İçkili yer bölgesi: Belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde belediye meclisi, bu sınırlar dışında il genel meclisi tarafından valilik veya kaymakamlığın görüşü alınarak tespit edilen ve içerisinde şarap ve bira dahil her türlü alkollü içeceğin verilebileceği işyerlerinin açılabileceği bölgeyi,

 
i)  Doğal kaynaklar: Hava, su, toprak ve doğada bulunan cansız varlıkları,
j) Çevre sağlığı: İnsan sağlığının çevredeki fiziki, kimyevi, biyolojik, sosyal ve psikososyal faktörlerle tespit edilen yaşam kalitesini,
k) İşyeri açma ve çalışma ruhsatı: Yetkili idareler tarafından bu Yönetmelik kapsamındaki işyerlerinin açılıp faaliyet göstermesi için verilen izni,
l)  Mahallin en büyük mülki idare amiri: İllerde valiyi, büyükşehir belediyesi hudutları içinde kalanlar dahil ilçelerde kaymakamı,
m)  Kolluk: Polis ve jandarma teşkilatını,
n) Konaklama yeri: Otel, motel, pansiyon ve kampingler gibi, asıl fonksiyonları müşterilerin geceleme ihtiyaçlarını sağlamak olan yerleri,
o) Organize sanayi bölgesi: 12/4/2000 tarihli ve 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanununa göre kurulan özel hukuk tüzel kişiliğini,  ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

 

Sorumluluklar, Müdürlüğün Görev ve Yetkileri, Müdürlük Uygulama ve Esasları

Sorumluluk

MADDE 5- 

Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; Müdürlükte görevli müdür, şef ve büro çalışanları, görevlerini; yasa, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda ve sorumluluk bilinci içerisinde, planlı, programlı bir şekilde yerine getirmekle mükelleftir. 

Müdürlüğün Görev ve Yetkileri
MADDE 6-
1- Müdürlük Görevleri:
Müdür, şef ve bunlara bağlı kalem ve büro  elemanlarından oluşan Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Yukarıda sıhhi, gayri sıhhi ve umuma açık işyeri olarak tanımı yapılan  işyerlerinden Bağcılar İlçesinde açılacak olan işyerleri ile ilgili işlemlerde aşağıdaki iş ve işlemleri ifa edilir.

a) Umuma açık işyerleri,  sıhhi işyerleri ile  2. ve 3. sınıf gayri sıhhi müessese  işyerlerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlemek,
b) Hafta Tatil Ruhsatı Belgesi düzenlemek,
c) Sorumluluğu altındaki  işyerlerinde bulunan ve bulunması gereken teknik sistemlerin denetimini yapmak.
ç) Ruhsat verilen işyerlerinde kullanılan cihaz, makine, tesisat, basınçlı kap, kaldırma ve iletme v.b. makineleri  ruhsat aşamasında  kontrol etmek.
d) İşyerlerinde meydana gelebilecek olumsuzluklar ve şikayetleri yerinde inceleyerek, ilgili yasa ve yönetmelik doğrultusunda işlem yapmak, gerek görürse ilgili birimlere havale etmek,
e) Ruhsat verilen işyerlerine ait ruhsat dosyalarını arşivlemek,
f) Gerekli görülmesi halinde Müdürlük çalışması ile ilgili olarak Belediye Meclisi ve Belediye Encümeninden kararlar aldırmak,
g) Yapılan çalışmalarla ilgili  rapor hazırlayarak Başkanlığa sunmak,
h) Ruhsatsız olduğu veya kurallara uymadığı tespit edilen işyerleri ile ilgili gerekli yasal işlemleri yapmak
ı) Ruhsat işlem dosyası  ve projelerin gerekli tetkiklerini teknik elemanlarca yapmak.
 

2-Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları


Ruhsat ve Denetim Müdürü Başkan ve Başkan yardımcılarına karşı sorumlu olup, mevzuat hükümlerine uygun olarak aşağıda belirtilen hususlarında  yerine getirmesinden sorumludur.
a) Müdürlükte görev yapan personelin görevlerini kanun ve yönetmeliğe uygun olarak denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek,
b) Çalışmaların eksiksiz olarak yerine getirilmesini sağlamak, problemler karşısında çözüm aramak, gerek görülürse başkanlığa rapor sunarak çözüm önerisinde bulunmak,
c) Başkanlıktan mevzuat çerçevesi içerisinde gelebilecek talimatları personele iletmek ve takibini yapmak,
ç) Müdürlük yazışmalarından sorumlu olmak,
d) İşyerleri denetimi ile ilgili olarak Komisyon oluşturarak onaya sunmak ve komisyon çalışmalarını takip etmek,
e) Müdürlük içerisinde gerekli görevlendirmeleri yaparak başkanlık onayına sunmak,
f) Gelen iç ve dış yazıları ilgili personele havale etmek,
g) Yapılan çalışmalar konusunda  başkanlığa rapor sunmak,
h) Müdürlük personelinin çalışma performansını izlemek, koşulları bozacak disiplinsiz eylemlere müsaade etmemek, ceza veya mükafat için başkanlık makamına rapor sunmak,

 

3- Şefin Görevleri;


a)  Müdür tarafından verilecek görevleri yerine getirerek sonuç hakkında müdüre bilgi vermek,
b) İmzaya sunulan ruhsat, yazı ve diğer işlem dosyalarını inceleyerek imzalamak ve müdüre sunmak,
c) Büro personelinin yapmakla yükümlü olduğu görevleri yasa ve yönetmeliğe uygun olarak  takip etmek, sevk ve idare ederek varsa aksaklıkları gidermek,
ç) Müdürlük içerisinde gördüğü  eksikliklerle ilgili olarak müdürlük makamına rapor sunmak,
d) Personelin izin planlarını yaparak, müdürlük makamına sunmak,
e) İvedilik arz eden iç ve dış yazışmaları takip ederek sonuçlandırmak,

 

4-Büro Elemanlarının Görevleri


a) Müdürlüğe gelen ruhsat müracaatlarını kaydetmek, dosyalamak işyeri ruhsat komisyonuna veya ilgili bölge ekiplerine vermek,
b) İşyerleri ile ilgili ruhsatları hazırlayıp, imzaya sunmak,
c) İşyerleri ile ilgili imar araştırması  yapmak ve rapor hazırlamak
ç) Gelen ve giden evrakları kaydetmek,  kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yaparak, imzaya sunmak ve takibini yapmak,
d) Günlü evrakların takibini yapmak, zamanında yetişmesi için azami dikkati göstermek,
e) Müdürlük harcamaları ile ilgili olarak avans almak ve mahsuplarını yapmak,
f) Müdürlüğü ilgilendiren konularda vatandaşlardan gelecek sorular karşısında vatandaşı bilgilendirmek,  mevzuatla ilgili olarak kapsamlı bilgi istenmesi halinde gerek görürse ilgili kişiyi şef veya müdüre yönlendirmek,
g) İşleyişle ilgili karşılaşılan sorunları sorumlu şef´e, gerek görülürse müdür´e iletmek,
h) Müdürlük faaliyet raporlarını hazırlamak
ı) Müdürlük arşivi ile ilgili işlemleri yürütmek
i) Ruhsat komisyonu ve inceleme kurulunda görevlendirilen personel işyeri ile ilgili denetimini  yapmak ve sonuçlandırmak
j) Kontrol ekibi bölgedeki ruhsatlı veya ruhsatsız işyerlerini denetlemek, işyerleri ile ilgili varsa şikayetleri yerinde tetkik etmek ve sonuçlandırmak.

 

Müdürlük Uygulama ve Esasları
MADDE -7

Müracaat; Ruhsat müracaatında bulunmak isteyen işyeri sahibi, gerekli evrakları hazırlayarak kayıt memuruna teslim eder.

 

Ruhsat Düzenleme
a) Sıhhi İşyerlerinde müracaatın ardından ruhsat düzenlenir. İşyeri, Ruhsat Komisyonunca ruhsata uygun olup olmadığı hususunda denetlenerek  bir ay içinde sonuçlandırılır. İşyerinde tespit edilen eksiklikle ilgili  ilgilisine 15 gün süre verilir, eksiklerin giderilmesi halinde ruhsat geçerlilik kazanır, aksi halde ruhsat iptal edilerek işyeri hakkında yasal işlem yapılır.
b) Umuma açık işyerlerinde ruhsat müracaatı alınarak, işyerinin imar yönünden araştırması yapılır. İmar yönünden uygun bulunması halinde itfaiye raporu, emniyet raporu istenir, raporların olumlu gelmesi durumunda; işyeri Ruhsat  Komisyonunca tetkik edilerek ruhsata uygunluğu kontrol edilir,  uygun bulunması halinde işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenir, aksi halde süre verilerek eksiklerin giderilmesi istenir. Eksiklerin giderilmesi halinde ruhsat geçerlilik kazanır, aksi halde ruhsat iptal edilerek işyeri hakkında yasal işlem yapılır
c) Gayri sıhhi işyerlerinde ruhsat müracaatından sonra teknik (proje), imar, yangın, sağlık, çevre v.b. incelemeler yapılarak işyeri hakkındaki tetkikler tamamlanır. Eksikler varsa ilgili komisyonca tamamlattırılarak, işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 

İşbirliği ve Koordinasyon

     Müdürlük birimleri arasında işbirliği

MADDE 8 -

a) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.

b) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.

c) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.

d) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.

e) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

 

Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon

 

MADDE 9 -

a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.

b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile    yürütülür.

 

  DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

  Yürürlülük ve Yürütme

Yürürlülük
MADDE 10-
 Bu yönetmelik Arsuz Belediye Meclisince karara bağlandıktan sonra ve Hatay Büyükşehir Belediye Meclisince onaylandıktan sonra yürürlüğe girer

 

 

Yürütme
MADDE 11-
Bu yönetmelik hükümlerini, Arsuz  Belediye Başkanlığı yürütür.

ARSUZ BELEDİYE BAŞKANLIĞI 

RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

1

SIHHİ RUHSAT İŞLERİ

1-         T.C. Kimlik no

2- Maliye vergi levhası fotokopisi

3- İşletme sahibiyse tapu, kiracı ise kira kontratı fotokopisi|

4- Esnaf  odası  kaydı veya ticaret odası kaydı

5-Ustalık belgesi (ustalık gerektiren iş kollarında)

6-Yapı kullanma izin belgesi, (12 Ekim 2004 ten sonra yapılan binalardan mutlaka Yapı kullanma izin belgesi istenir.)  yapı kullanma izin belgesi olmayan yerlerden eski yapılarla ilgili olarak yapı izin belgesi yerine geçerli  12 Ekim 2004 tarihinden öncesine ait   Elektrik yada su abone kaydı istenir.

7- Motor beyannamesi (işyerinde motor çalıştıracaksa)

8- İtfaiye raporu

9- 2 adet fotoğraf

10-İşletme şirket ise Ticaret sicil gazetesi , imza sirküsü

1 GÜN

2

2. ve 3. SINIF GAYRI SIHHİ MÜESSESELERİN İŞYERİ AÇMA ve ÇALIŞMA RUHSATLARI

1-T.C. Kimlik no

2-Maliye vergi levhası fotokopisi

3- İşletme sahibiyse tapu, kiracı ise kira kontratı fotokopisi

4- Esnaf odası kaydı veya ticaret odası kaydı

5- Ustalık belgesi (ustalık gerektiren iş kollarında)

6-  Yapı kullanma izin belgesi, (12 Ekim 2004 ten sonra yapılan binalardan mutlaka Yapı kullanma izin belgesi istenir.)  yapı kullanma izin belgesi olmayan yerlerden eski yapılarla ilgili olarak yapı izin belgesi yerine geçerli  12 Ekim 2004 tarihinden öncesine ait   Elektrik yada su abone kaydı istenir.

7- Motor beyannamesi (işyerinde motor çalıştıracaksa)

8- 10 ve daha fazla çalışanın olduğu yerlerden işletme belgesi

9- İşletme şirket ise Ticaret sicil gazetesi , imza sirküsü

10-       Gıda üretim yerlerinden (kapasite raporu, iş akım şeması)

11-       İtfaiye raporu

12-       2 adet fotoğraf

13-       İşletme emisyon iznine tabi ise belgesi

14-İşletme deşarj iznine tabi ise belgesi

15-Konut bölgesindeki işyerlerinden kat maliklerinin muaffakatı

5 GÜN

1

3

UMUMA AÇIK İSTİRAHAT ve EĞLENCE YERLERİNİN

1-         T.C. Kimlik no

2- Tapu fotokopisi

3- Yapı kullanma izin belgesi, (12 Ekim 2004 ten sonra yapılan binalardan mutlaka Yapı kullanma izin belgesi istenir.)  yapı kullanma izin belgesi olmayan yerlerden eski yapılarla ilgili olarak yapı izin belgesi yerine geçerli  12 Ekim 2004 tarihinden öncesine ait   Elektrik yada su abone kaydı istenir.

4-Maliye vergi levhası fotokopisi

5-Kira kontratı

6- Mesafe krokisi

7- Sabıka Kaydı

8- Oda kaydı

9- İşletme sahibi ve çalışanların bulaşıcı hastalığı olmadığına dair sağlık

30 GÜN

 

RUHSAT İŞLERİ

raporu

10-       İtfaiye raporu

11- Emniyetin uygunluk görüşü

12-       İşletme şirket ise ticaret Sicil gazetesi

13-       İmza sirküsü

14-       Mesul müdür sözleşmesi

 

 

 

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

 

 

Birinci Müracaat yeri                                                                                                                       İkinci Müracaat Yeri:

İsim   :Necati YAKUT                                                                                                              İsim        : Ali YOKSULABAKAN

Unvan  :Ruhsat ve Denetim Memuru                                                                                         Unvan     : Ruhsat ve Denetim Müdürü

Adres  :Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü                                                                                      Adres      : Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü

Tel          : 6612081  Dahili- 1126                                                                                                   Tel          : 6612081  Dahili- 1123